Memboikot jangan sampai diboikot! | Koleksi Ceramah Mp3 DLL Memboikot jangan sampai diboikot! -

Memboikot jangan sampai diboikot!


Semakin hari, semakin ramai yang sedar akan kepentingan memboikot barangan atau servis yang dikatakan mempunyai hubungan dengan badan-badan tertentu yang menaja peperangan dan pembunuhan di serata dunia. Semakin ramai juga yang sudi membawa risalah keperluan untuk memboikot untuk kebaikan bersama. Alhamdulillah, aku menyokong usaha ini.
Tapi yang aku peliknya bukan apa, orang yang memboikot ni aku tengok macam ada kecenderungan pulak untuk menghukum orang yang tak join sama memboikot macam dia. Ada yang lagi teruk dan extreme, dah siap hukum da yang ni ahli syurga, yang ni ahli neraka. Sebab apa? Sebab tak boikot macam dia. Apa ni? Akhlak apa yang hangpa cuba tonjolkan ni? Kenapa rasa superior sangat bila hangpa buat benda baik ni?
Sebagaimana berdakwah, nak ajak orang untuk turut sama memboikot pun kena tahu caranya. Kena berhikmah. Jangan main taram je WALAUPUN apa yang ko taram tuh MUNGKIN betul dan berlandaskan fakta. Kalau tak kena caranya, orang yang pada mulanya ada terdetik rasa nak ikut boikot sekali ngan ko, jadi rimas dan tak pepasal dengan kau2 sekali dia boikot sebab perangai kau sendiri. Tak ke naya?
Memboikot jangan sampai diboikot
Kredit : Komik Sarkazam
Share This Article Facebook +Google Twitter Digg Reddit
Related Posts with Thumbnails